Οι 8 τύποι της ψυχολογικής πείνας

Οι 8 τύποι της ψυχολογικής πείνας

 Η πείνα που νιώθουμε όλοι οι άνθρωποι μπορεί να διαχωριστεί σε σωματική και ψυχολογική. Η σωματική πείνα έχει τα εξής χαρακτηριστικά: • βιώνουμε ενόχληση ή πόνο στο στομάχι, αίσθηση κενού, ίσως ελαφριά ζάλη • Η αίσθηση ξεκινά και ενισχύεται σταδιακά • Προκύπτει κάθε περίπου 4 ώρες μετά το προηγούμενο γεύμα • σταματάμε να τρώμε, όταν νιώσουμε

Πώς τα αρνητικά συναισθήματα διαταράσσουν τη διατροφή μου

Πώς τα αρνητικά συναισθήματα διαταράσσουν τη διατροφή μου

 Η πείνα μας και η διατροφική μας συμπεριφορά καθορίζονται ουσιαστικά από την ίδια μας τη φύση. Αισθανόμαστε την ανάγκη να τραφούμε, αναζητούμε τροφή και σταματούμε την κατανάλωσή της, όταν χορταίνουμε. Ωστόσο, σκέψεις και συναισθήματα έρχονται κι αυτά να παίξουν έναν ιδιαίτερο ρόλο στη διατροφική μας συμπεριφορά, επηρεάζοντας τον τρόπο, τις ποσότητες, αλλά

5 τρόποι να αποφύγω το υπερβολικό φαγητό

5 τρόποι να αποφύγω το υπερβολικό φαγητό

 Από τη φύση μας, οι άνθρωποι είμαστε φτιαγμένοι έτσι ώστε να αναζητούμε τροφή, όταν πεινάμε και να σταματούμε την κατανάλωσή της, όταν χορτάσουμε. Βλέπουμε πόσο καλά είναι ρυθμισμένη η συμπεριφορά αυτή στα μωρά και τα μικρά παιδιά. Καθώς μεγαλώνουμε, ωστόσο, αρχίζουμε να βομβαρδιζόμαστε από διαφημίσεις με τροφές, συνεχή έκθεση σε έτοιμα φαγητά, αλλά και

Η Ολική άλεση: Μία μόδα που πρέπει να γίνει συνήθεια!

Η Ολική άλεση: Μία μόδα που πρέπει να γίνει συνήθεια!

Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι άνθρωποι προσπαθούν να ασχοληθούν με την διατροφή τους και να στραφούν σε πιο υγιεινές συνήθειες. Αρκετές από τις προσπάθειες αυτές πέφτουν στον κενό, αφού οι αλλαγές δεν προκύπτουν σταδιακά. Μία όμως τακτική, για την οποία έχει βοηθήσει αρκετά η βιομηχανία τροφίμων και οι πιο σύγχρονες συνταγές, αφορά την αντικατάσταση

Διατροφή και πρόληψη του καρκίνου – α’ μέρος

Διατροφή και πρόληψη του καρκίνου – α’ μέρος

Ο όρος καρκίνος χαρακτηρίζει μία ομάδα νοσημάτων, των οποίων η κατανόηση είναι τις περισσότερες φορές δύσκολη και περιορισμένη. Σήμερα γνωρίζουμε ότι προκαλείται από μία σειρά γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων. Αυτοί είναι η κληρονομικότητα, το αλκοόλ, η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας, η ακτινοβολία, η ατμοσφαιρική ρύπανση, οι ιοί και τα βακτήρια, το

Διατροφή και πρόληψη του καρκίνου – β’ μέρος

Διατροφή και πρόληψη του καρκίνου – β’ μέρος

 Συνεχίζοντας την προσπάθεια για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και διατροφής, και την μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου, επόμενη στάση μας πρέπει να είναι ο περιορισμός της πρόσληψης νατρίου. Η αυξημένη χρήση αλατιού, στο οποίο περιέχεται το νάτριο, συνδέεται με την εμφάνιση καρκίνου του στομάχου. Τρόφιμα που περιέχουν μεγάλη ποσότητα είναι τα καπνιστά,

Διατροφικές λύσεις για την γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση

Διατροφικές λύσεις για την γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση

 Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση αποτελεί ένα αρκετό συχνό φαινόμενο, το οποίο εκδηλώνεται όταν υγρά του στομάχου παλινδρομούν, ανεβαίνοντας στον οισοφάγο και την στοματική κοιλότητα. Φυσιολογικά, υπάρχει ένας σφιγκτήρας μεταξύ του οισοφάγου και του στομάχου που αποτρέπει την παλινδρόμηση. Στην περίπτωση δυσλειτουργίας, επειδή τα υγρά του στομάχου είναι

Διατροφή και μείωση της χοληστερόλης

Διατροφή και μείωση της χοληστερόλης

  Η χοληστερόλη είναι μία λιπαρή ουσία, η οποία αποτελεί βασικό συστατικό των κυτταρικών μεμβρανών. Είναι αναγκαία για τον οργανισμό, αφού αποτελεί πρόδρομη ουσία μιας ποικιλίας ορμονών. Επίσης ένα από τα παράγωγά της, μετατρέπεται σε βιταμίνη D με την επίδραση του ηλιακού φωτός στο δέρμα.   Η χοληστερόλη του οργανισμού κατά το μεγαλύτερο μέρος της

Η διατροφή στην αντιμετώπιση της υπέρτασης

Η διατροφή στην αντιμετώπιση της υπέρτασης

 Ο τρόπος ζωής κάθε ανθρώπου και οι επιμέρους συνήθειες που συνθέτουν την καθημερινότητά του, αποτελούν βασικούς παράγοντες για την ανάπτυξη ή την αποφυγή των καρδιαγγειακών νοσημάτων, συμπεριλαμβανομένης και της υπέρτασης. Η υπέρμετρη χρήση αλατιού και αλκοόλ, η παχυσαρκία, η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας, το κάπνισμα και οι λανθασμένες διατροφικές

Διατροφή και Δυσκοιλιότητα

Διατροφή και Δυσκοιλιότητα

 Σύμφωνα με νεώτερα στατιστικά δεδομένα, η δυσκοιλιότητα, που αποτελεί σύμπτωμα της δυσλειτουργίας του πεπτικού συστήματος, αφορά 1 στους 5 Έλληνες ! Αν και ο ορισμός της δυσκοιλιότητας δεν είναι εύκολη υπόθεση από τη στιγμή που η «φυσιολογική» συχνότητα κένωσης ποικίλλει από άνθρωπο σε άνθρωπο, όταν η συχνότητα αυτή μειώνεται σε λιγότερες από  2 – 3

Διατροφή και Οστεοπόρωση

Διατροφή και Οστεοπόρωση

 Οστεοπόρωση είναι η νόσος των οστών, η οποία χαρακτηρίζεται από χαµηλή οστική πυκνότητα. Στην οστεοπόρωση, η οστική πυκνότητα µειώνεται κάτω από ένα κρίσιµο όριο, και αρχίζουν να εκδηλώνονται διάφορα προβλήµατα όπως µείωση του ύψους, πόνος στην πλάτη και στη μέση και αύξηση του κινδύνου για κατάγματα. Η διάγνωση της, γίνεται μόνο με τη μέτρηση

Χρησιμοποιήστε τις ετικέτες τροφίμων σαν εργαλείο

Χρησιμοποιήστε τις ετικέτες τροφίμων σαν εργαλείο

 Στην εποχή που διανύουμε, η διατροφή αποτελεί μείζον θέμα υγείας, με πολιτικές και οικονομικές προεκτάσεις. Τα ολοένα και αυξανόμενα διατροφικά σκάνδαλα φέρνουν στην επικαιρότητα τις γενικότερες συστάσεις παγκόσμιων φορέων και ιδρυμάτων για την προαγωγή της υγείας. Όπως όλα δείχνουν, ο καταναλωτής τείνει να ακολουθήσει τις οδηγίες και να «πιαστεί» από

Αιτία Προβλημάτων η Ακατάστατη Διατροφή

Αιτία Προβλημάτων η Ακατάστατη Διατροφή

 Ο σύγχρονος τρόπος ζωής έχει επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό τη διατροφή μας. Η εικόνα της οικογένειας που μαζεύεται μεσημέρι – βράδυ γύρω από το τραπέζι για να απολαύσει το μαγειρεμένο φαγητό ανήκει -με βεβαιότητα- στο παρελθόν. Σήμερα, ο ρυθμός της ζωής μας, οι ώρες εργασίας που αρκετές φορές ξεπερνούν το οχτάωρο, αλλά και το άγχος που χαρακτηρίζει την

Διατροφικές «διορθώσεις» για καλύτερη μνήμη

Διατροφικές «διορθώσεις» για καλύτερη μνήμη

Αν ο εγκέφαλος του ανθρώπου ήταν ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής, τότε η συγκεκριμένη εποχή θα ήταν η κατάλληλη για να κάνουμε μία αναβάθμιση προσθέτοντας επιπλέον μνήμη. Στην πραγματικότητα όμως, ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι περισσότερο πολύπλοκο όργανο, το οποίο απαιτεί περισσότερη προσπάθεια για να λειτουργήσει ιδανικά, κυρίως στην εποχή μας, όπου η πίεση του

Ψάχνετε την λύση; αυξήστε την φυσική σας δραστηριότητα

Ψάχνετε την λύση; αυξήστε την φυσική σας δραστηριότητα

 Η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας αποτελεί ένα από τα βασικά αίτια θανάτου, ασθενειών και κινητικών προβλημάτων με την πάροδο της ηλικίας. Σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ο καθιστικός τρόπος ζωής ευθύνεται για περισσότερους από δύο εκατομμύρια θανάτους ετησίως. Επιμέρους επίσημοι φορείς έρχονται να πιστοποιήσουν το γεγονός, λέγοντας ότι

Επιστροφή στα άρθρα